Digitális transzformáció: Mi marad, amikor a Covid már a múltté lesz?

Digitális transzformáció: Mi marad, amikor a Covid már a múltté lesz?

Digitális transzformáció: Mi marad, amikor a Covid már a múltté lesz?

Amikor a Covid lecsapott, súlyos társadalmi változásokat kényszerített az egész világra.

Egyik napról a másikra kormányok adták ki korlátozó rendeleteiket és arra bíztatták az embereket, hogy maradjanak otthon. Válaszul a közhivatalok, vállalkozások, iskolák mind az internet segítségével kezdték keresni a működésük online folytatásának módját. Különböző szoftverekhez, platformokhoz és applikációkhoz fordultak, hogy továbbra is együttműködjenek kollégáikkal, ügyfeleikkel és hallgatóikkal, miközben otthonról kezdték meg a munkát.

Már a világjárvány előtt a technológia az élet és a munkaszervezés egyre fontosabb részévé vált. A vállalkozások úgy tekintettek a technológiára, mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás hasznos – de nem elengedhetetlen – eszközére, amely rugalmasságot biztosít. A koronavírus terjedése azonban rendkívül felgyorsította ezeket a folyamatokat. Kényszerítette a vállalkozásokat, hogy vizsgálják meg a kreatív digitális megoldásokat, hogy a szervezetek továbbra is működhessenek – immár online – és továbbra is kiszolgálhassák ügyfélkörüket.

Ezzel egyidejűleg az ügyfelek, vásárlók, tanulók is kifejezték igényüket az olyan szolgáltatások iránt, amelyek során alig vagy egyáltalán nem érintkeznek a másik féllel.

Ezek a faktorok együttesen segítették elő a digitális átalakulást, amely iparágak egész területén érintette a vállalkozásokat. Annak feltárása, hogy ezek a változások milyen hatással voltak és vannak a vállalkozásokra, segíthet az embereknek megérteni, hogy a szervezetek miként tudják megvalósítani digitális átalakulásukat, és ezeknek a változásoknak mely részei lesznek maradandóak a vírus elmúltával is.

Íme a legfontosabb változások, amelyeket az üzleti világban tapasztalhatunk:

Nagyobb befektetések és a technológia prioritása

A vállalkozások kénytelenek voltak a különböző új technológiákat bevezetni, anélkül, hogy a tökélyig tesztelték volna őket. Az idő szorításában a legtöbb vállalkozás a vártnál lényegesen gyorsabban tudott alkalmazkodni. A Mckinsey által végzett kutatás szerint a válaszadók jelezték, hogy cégeik 20-25-ször gyorsabban tudták végrehajtani a digitális változásokat, mint várták volna. Pontosabban, a távmunka területén ezek a válaszadók úgy gondolták, hogy vállalkozásuk 40-szer gyorsabban volt képes a megoldásokat megvalósítani, mint amire a pandémiát megelőző körülmények között számítottak volna.

Átlagosan 11 napig tartott az, amire normális körülmények között 1 évet szántak volna.

A pandémiát megelőzően a vállalkozások több mint fele úgy vélte, hogy a prioritások hiánya volt a vezető oka annak, hogy a digitális átalakításokat nem alkalmazták. Amikor a Covid arra kényszerítette a szervezeteket, hogy ezeket a változásokat kiemelt fontosságúvá tegyék, villámgyorsan képesek voltak erre.

Az alkalmazottak és az ügyfelek tapasztalatainak előtérbe kerülése

Mivel a munkavállalók szinte teljesen otthonról dolgoznak, a vállalatok kénytelenek alaposan átgondolni a munkavállalók tapasztalatait a digitális lehetőségek felhasználásával. Nem számíthatnak arra, hogy az alkalmazottak egyszerűen csak csinálják, amit csinálniuk kell. Korábban az alkalmazottak hálásak voltak minden olyan előnyért, amely a digitális lehetőségekből adódóan nagyobb munkahelyi rugalmasságot kínált. Most azonban, amikor a vállalkozások alkalmazkodnak a virtuális munkához, az alkalmazottak online tapasztalatai közvetlenül befolyásolják munkakörnyezetükkel való elégedettségüket.

Mivel sok vállalkozás küzd a pandémia által létrehozott kihívásokkal, senki sem akar megbirkózni új alkalmazottak felvételével járó problémákkal is. Ehelyett inkább arra törekszik, hogy a munkavállalók számára pozitív digitális élményt teremtsen otthoni munkája során. Ez óriási előnyökkel jár a vállalkozások számára is.

Hasonlóképpen fontossá vált, különösen az e-kereskedelem területén, hogy a vásárlók mennyire könnyedén tudnak digitálisan kapcsolatba lépni az egyes ügyfélszolgálatokkal, milyen jól működnek az egyes weboldalak.

Az automatizálás fokozottabb használata az ügyfelek élményének javítása és a contactless szolgáltatások kiépítése érdekében

Mivel az ügyfelek egyre nagyobb mértékben szorgalmazzák az érintés nélküli – contactless – szolgáltatásokat, a vállalkozások is óriási erőfeszítéseket tesznek az automatizálás felé. Minél kevesebb folyamatot kell közvetlenül kezelnie az alkalmazottaknak, annál könnyebb a vállalkozások számára pozitív, biztonságos élményeket teremteni ügyfeleik számára.

Az automatizálás óriási lehetőségeket rejt magában a vállalkozások számára, a készlet kezelésektől kezdve a hírlevelek kiküldéséig.

Míg sok szervezet már kezdte látni az automatizálás erejét szervezeteinek működtetésében a járvány előtt is, a világjárvány miatt egyre több vállalat kényszerült arra, hogy megváltoztassa nézőpontját és megértse, milyen erőt kínál ez a technológia számukra.

Ez a tendencia különösen elterjedt a feldolgozóipari vállalkozásoknál, mivel óriási jelentőségűek voltak az automatizálás előnyei, amelyek csökkentik az egymás közvetlen közelében dolgozó embereket, ugyanakkor csökkentik az adott termék létrehozásához szükséges emberek számát is.

Technológia, mint az innováció és a gyarapodás eszköze

A világjárvány előtt sok vállalkozás úgy tekintett a technológiára, mint amellyel pénzt takaríthat meg és csökkentheti a felesleges kiadásokat. Ha például az adatok elemezhetők és az e-maileket automatikusan elküldhetik, akkor az értékesítési és a marketing csapat felszabadulhat és más feladatokra összpontosíthat. A digitális átalakulás ugyanakkor óriási lehetőségeket kínál a vállalkozások számára az újítások bevezetéséhez és versenytársaik megelőzéséhez.

A világjárvány terjedésével a vállalkozások kezdik felfedezni a technológia egyéb értékeit, mint például digitális képességeik korszerűsítése, versenyelőny megszerzése és a digitális technológiákra összpontosító üzleti kultúra megteremtése.

Ha a technológiát jól használják, akkor a vállalkozások számára óriási lehetőségeket kínál az innováció terén abban, hogy képesek legyenek elkötelezni az ügyfeleket, megfelelni igényeiknek és új módon haladni.

Nagyobb beruházások a kiberbiztonság területén

A digitális képességekre helyezett nagyobb hangsúlyra válaszul a kiberbiztonság kritikus jellege a digitális átalakulás fontos részévé vált. Az információ biztonságának fenntartása kiemelt fontosságúvá vált.

Egy átlagos kibertámadás azonosítása és megfékezése átlagosan 280 napot vesz igénybe, ami sok időt hagy a bűnözők számára, hogy pusztítást végezzenek a vállalati számítógépes rendszerekben. A vállalatoknak ez rengeteg pénzébe kerül.

Napjainkban a szervezetek kiberbiztonságának prioritásai is elmozdultak. A távmunka növekedésével számos iparág felismerte a kiberbiztonsági kiadások növelésének fontosságát. Bár ez problémát jelent azon vállalkozások számára, amelyeket a legsúlyosabban érintett a világjárvány, a bevételek csökkenése miatt a költségvetés zsugorítására kényszerültek, mégis a kiberbiztonság fontossága a vállalatok számára prioritássá vált.

Digitális átalakulás a világjárvány után

A világ reménykedve néz előre a világjárvány vége felé és sokan gondolkodnak azon változások jövőjén, amelyeket a vállalkozások a világjárványra reagálva hajtottak végre. Valószínűleg ezek közül a változások közül sok velünk marad. Mivel a járvány arra kényszerítette a vállalkozásokat, hogy megszüntessenek számos akadályt, amelyek egykor a digitális elfogadás útjában álltak – például a hálózati biztonságot, az alkalmazottak otthoni munkavégzését – a szervezetek számára lényegesen könnyebb lesz online tevékenységet folytatni. A kulcsfontosságú beruházásokat már végrehajtották digitális biztonságuk megóvása érdekében, miközben felépítettek egy új rendszert, amely lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy otthonról dolgozhassanak.

Valószínűleg sok ilyen változás tartós marad, olyan képességekkel, mint a rugalmas ütemezés, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy szükség esetén otthon dolgozhassanak.

A vállalkozások is látják a digitális transzformáció erejét és lehetőségeit.

Ami az üzleti innovációt illeti, a technológia alkalmazása nemcsak pénzt takarít meg, hanem előnyt is szerez a versenytársakkal szemben, és új lehetőségeket teremt. Amint a vállalkozások felismerik ezeket az előnyöket, abban a helyzetben lesznek, hogy továbbra is alkalmazzák a technológiát és kihasználják annak kínálatát.

 A világjárvány megváltoztatta a világ digitális átalakulását

A technológia hihetetlen lehetőségeket kínál a vállalkozások számára, hogy egy pillanat alatt elérjék az embereket a világ bármely részén. A járvány elősegítette a digitális átalakulás felgyorsítását, és olyan környezetet teremtett, amely továbbra is ösztönzi az innovációt és a technológiai átállást. Amint a vállalkozások jobban megértik az ilyen típusú modern technológiák képességeit, meg fogják érteni az előttük rejlő lehetőségeket, a járvány végeztével is.

Facebook Comments Box